1 maja 2021 Udostępnij

5 wskazówek, jak sprawić, by sport stał się nawykiem

Sport ma wiele pozytywnych skutków dla naszego życia, od korzystnego wpływu na naszą sprawność fizyczną po poprawę nastroju i samopoczucia. Dla niektórych ludzi sport staje się najważniejszą częścią życia - głównym hobby, a nawet zawodem. Ale są też tacy, którzy pomimo wszystkich zalet, nie są pewni siebie i nie do końca rozumieją, jak zamienić to w nawyk. Wraz z blogerką i twórcą gry - szkolenia na spełnienie pragnień "Hello, Universe! Lilya Pravda, zwracamy Twoją uwagę na kilka sposobów, jak ominąć lenistwo, apatię i niepewność i organicznie dopasować sport do swojego planu dnia.

Zanim zaczniesz ćwiczyć, ważne jest, abyś zrozumiał, dlaczego tego potrzebujesz i dlaczego powinno to stać się twoim nawykiem. Na przykład, dla zdrowia, utraty wagi, itp. Wypisz główne powody w formie tezy, abyś mógł dokładniej i bardziej szczegółowo zrozumieć znaczenie sportu w Twojej sytuacji życiowej. Jasne zrozumienie tych punktów ułatwi Ci osiągnięcie celu (przeczytaj też: "8 nieoczekiwanych powodów, dla których ćwiczenia fizyczne są korzystne"). Jeśli chcesz osiągnąć najszybsze i najlepsze rezultaty, staraj się poświęcać jak najwięcej uwagi sportowi. Na ten czas lepiej odłożyć inne hobby na bok i oderwać się od wielozadaniowości, aż ćwiczenia w końcu staną się nawykiem. Kluczem jest utrzymanie koncentracji. Jeśli powyższe dwa punkty są spełnione, możesz przejść do dalszych działań. Wszystkie z nich nie będą wymagały dużego wysiłku, ale na pewno pomogą Ci stać się bardziej wysportowanym.

Śledź swoje wyniki

Śledzenie swoich wyników motywuje do dalszych działań i nie spoczywania na laurach. Sport jest systematyczną działalnością, w której ten punkt staje się narzędziem definiującym. Najlepiej zrobić zdjęcia - dokładnie pokażą zarówno spadek wagi, jak i wypracowaną ulgę. Ważenie jest również przydatna rzecz, ale często nie pokazuje prawdziwy obraz jako całości Zrób zdjęcia, podjąć środki objętości, jeśli Twoim celem jest schudnąć.

Kup dobrze wyglądający mundur.

Są ludzie, dla których wizualny komponent rzeczy jest bardzo ważny. Jeśli należysz do ich grona, nie zapomnij kupić sobie nowego stroju na siłownię, który zmotywuje Cię do noszenia go i ćwiczenia ze stylem i smakiem. Nie zapominaj jednak o czynniku komfortu: w końcu mówimy o sporcie, a strój, który uwiera we wszystkich miejscach (ale wygląda na Tobie oszałamiająco) nie jest najlepszym rozwiązaniem (przeczytaj też: "Jak wybrać odpowiednie ubranie na siłownię (i dlaczego to takie ważne)").

Zrozum, jaki sport naprawdę Cię interesuje.

Jeśli masz lęk przed wodą, nie powinieneś zmuszać się do pływania każdego dnia. W rzeczywistości, dla wielu ludzi, niechęć do sportu wynika właśnie z takich traumatycznych wspomnień: w odległej przeszłości, być może robiłeś coś, co naprawdę cię obrzydzało, a po pewnym czasie, sport w ogóle zaczął być również bardzo negatywny.

Siłownia, pływanie, tenis, taniec sportowy, aerobik, boks, badminton, snowboard - a to dopiero początek ogromnej listy możliwych zajęć, wśród których szukasz czegoś, co sprawia Ci przyjemność i daje odpowiednią porcję codziennego ruchu.

Nie zapominaj o nagradzaniu siebie

Każda aktywność fizyczna, nawet ta dla zabawy, to ciężka praca, jeśli starasz się dać z siebie wszystko podczas każdego treningu. Dlatego, aby nie tracić energii, zawsze nagradzaj się za aktywność, ale nie słodyczami i niezdrowymi rzeczami, ale np. masażem lub zabiegiem w SPA. Będzie to godna nagroda dla ciała i duszy.

Znajdź sobie sportowego kolegę

Razem jest fajniej. Przyjście na kolejne zajęcia jogi będzie podwójnie przyjemne, jeśli wybierzesz się na nie nie sama, ale z przyjaciółką - na przykład z taką, z którą prawie nie masz czasu spotkać się poza siłownią lub z kimś, kto podziela Twoje zainteresowania tym sportem.