15 września 2021 Udostępnij

8 pokarmów, które dodadzą Twojemu organizmowi energii, gdy jest zimno

Okres jesienno-zimowy dla wielu z nas jest prawdziwą torturą, a budzenie się każdego dnia staje się coraz trudniejsze. Energia wydaje się pozostawiać nas z szybko kurczącym się światłem dziennym. W rzeczywistości, istnieje wiele produktów spożywczych, które mogą pomóc przynajmniej częściowo przywrócić energię Twojego organizmu, jeśli nie ożywić go na resztę dnia.

Kawa

Stara dobra klasyka! Kto nie wie, że kawa pomaga Ci się obudzić, czując się o wiele bardziej czujnym? Kiedy potrzebujesz szybkiego zastrzyku energii, odrobina kofeiny pomoże Ci się podnieść. Na przykład kawa z odtłuszczonym mlekiem dostarcza wapnia i witaminy D, a także węglowodanów, które dodają energii.

Płatki zbożowe

Jeśli jesteś szczupłą osobą, możesz preferować płatki na śniadanie. Jeśli tak, zalecamy zastąpienie płatków kukurydzianych płatkami pełnoziarnistymi. Pełnoziarniste płatki śniadaniowe pomagają spowolnić uwalnianie glukozy do krwiobiegu i zwiększyć poziom energii organizmu na resztę dnia.

Jaja

Żółtka jaj są bogate w witaminę B, która jest odpowiedzialna za przekształcanie pożywienia w energię, oraz uzupełniają witaminę D, która wzmacnia kości. Ponadto są bogatym źródłem białka, co jest szczególnie ważne przy szybkiej utracie energii.

Orzechy i suszone owoce

Orzechy i suszone owoce to doskonałe połączenie zdrowych tłuszczów, błonnika i białka. Błonnik pomaga spowolnić uwalnianie glukozy, dzięki czemu energii wystarcza na długi czas. Tłuszcze znajdujące się w orzechach, nasionach i olejach są znane z tego, że dostarczają organizmowi energii, gdy przychodzi długi dzień pracy, ale także długi bieg lub pływanie w basenie.

Herbata

Bershka

Herbata świetnie orzeźwia, a także pomaga w odwodnieniu. Niezależnie od tego, czy pije się herbatę czarną czy zieloną, każdy napar dodaje energii i witalności. Jeśli wolisz herbaty owocowe, to jeszcze lepiej. Nie tylko orzeźwiają, ale także dostarczają organizmowi zdrowych witamin, gdy zbliżają się zimowe miesiące. Herbaty ziołowe z miodem działają naprawdę dobrze. Tylko pamiętaj: o ile po kawie od razu czujesz się lepiej, o tyle po herbacie efekt jest wolniejszy.

Sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy jest wybawieniem dla osób cierpiących na niedobór snu! Sok pomarańczowy jest pełen witaminy C, która zwiększa energię, a zapach pomarańczy, limonki i cytryny aktywnie stymuluje aktywność mózgu. Ponadto, owoce cytrusowe są doskonałym środkiem zapobiegającym przeziębieniom. Jest to szczególnie prawdziwe jesienią i zimą, kiedy przeziębienia są w powietrzu. Cytryna i limonka są również dobre, ale ich sok powinien być rozcieńczony z wodą.

Jabłka

Te pozornie zwykłe owoce są bardzo bogate w kwercetynę. Ingeruje w komórki mięśniowe i sprawia, że wytwarzają one więcej energii. Dlatego, póki młode jabłka są jeszcze na sklepowych półkach, uzupełnijcie zapasy.

Czekolada

Świetna wiadomość dla łakomczuchów - jedna tabliczka czekolady może dodać Ci energii na wiele godzin. Zjedzenie kilku czekoladek rano spowoduje produkcję endorfin, które zapewnią Ci energię, jakiej potrzebujesz we wczesnych godzinach rannych. Uważamy jednak, że należy przypomnieć miłośnikom słodyczy: tylko ciemna czekolada z minimalną ilością cukru przywraca wigor, białe tabliczki (a tym bardziej tabliczki z różnymi nadzieniami) nie mają nic wspólnego z wigorem.