4 maja 2017 Udostępnij

Wybieramy najlepsze dania z mięsem

Lidl nowa gazetka Zobacz nasze ceny!

Każdy człowiek powinien posiadać zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w przypadku sportowców, którzy przy złym odżywianiu się nie są w stanie osiągać dobrych wyników w swoich dyscyplinach. Biała, węglowodany i tłuszcze w odpowiednich proporcjach są niezbędne do budowania lepszej sylwetki i ciągłego udoskonalania swojego ciała.

Warto poznać kilka najbardziej polecanych gatunków mięs, które świetnie sprawdzą się przy wzbogacaniu swojej diety.

Mięso drobiowe - przepisy, najważniejsze wartości odżywcze

Absolutny hit wśród sportowców. Doskonałe połączenie niskich cen i wysokich wartości odżywczych. Co więcej, mięso kurczaka można przygotowywać na wiele sposobów. Jest to bardzo ważne, bowiem nawet jeśli stanowi on codzienny element naszej diety, to możemy przyrządzać go tak, aby nie był dla nas nudny. 100 g piersi z kurczaka to 22 g białka i zaledwie 3 g tłuszczu.

  • Polędwiczka

Doskonały smak i soczystość. Również polędwiczkę można przygotowywać na wiele sposobów – szczególną popularnością cieszą się steki. 100 g polędwiczki to 26 g białka i 25 g tłuszczu.

  • Indyk z warzywami 

Bardzo dobra alternatywa dla piesi z kurczaka. Zawiera więcej białka – 29 g/100 g i nieco mniej tłuszczu: 2 g/100 g. Jest jednak nieco mniej uniwersalnym mięsem i zdaniem wielu ludzi, ma trochę gorszy smak.

Smażone mięso

Mięso wołowe - jak przyrządzić ?

Stek to danie charakterystyczne dla kuchni amerykańskiej. Jego przygotowanie jest dość łatwe, choć można robić to na wiele sposobów – wedle własnego gustu. 100 g steku to około 24 g białka i 19 g tłuszczu. Wartości odżywcze mogą się nieco od siebie różnić w zależności od rodzaju mięsa.

Jeśli chodzi o dietę na budowanie masy mięśniowej, to jest to prawdopodobnie najlepsze mięso. 100 g wołowiny to 30 g białka i zaledwie 3 g tłuszczu. Nadaje się do przygotowywania na różne sposoby, posiada też bardzo wyrazisty smak. Jej jedyną wadą jest to, że jest droższa od mięsa drobiowego.

  • Pieczeń wołowa

Wołowina jest mięsem tak wszechstronnym i posiadającym tak charakterystyczny smak, że można z niej przyrządzać najróżniejsze potrawy. Pieczeń wołowa doskonale oddaje soczystość tego mięsa i stanowi prawdziwą esencję jego aromatu. Potrawę tę powszechnie uważa się za niezbyt zdrową i bardzo tłustą. W rzeczywistości jednak przy odpowiednim przygotowaniu zachowuje ona wiele cennych składników odżywczych, zwłaszcza jeśli przyrządzamy ją w sosie własnym. 100 g takiej pieczeni znajdziemy 20 g białka i zaledwie 3,5 g tłuszczu. Pieczeń może być przygotowywana z różnych rodzajów mięs, przez co sama jej cena również różni się w poszczególnych przypadkach.

Jak usmażyć bekon ? 

Bekon prawdopodobnie w ogóle nie jest kojarzony ze zdrowym mięsem obecnym w diecie sportowca. Przygotowuje się go z boczku wieprzowego po odkrojeniu tłustej części. Dobrze wpływa to na jego wartości odżywcze, bowiem dzięki temu nie jest on aż tak tuczący.Takie mięso stanowi charakterystyczny element wielu kuchni. Znany jest między innymi w Wielkiej Brytanii, gdzie razem z jajkami i tostami jest nieodłączną częścią tradycyjnego śniadania. 100 g bekonu to 30 g białka i 15 g tłuszczu.

Mięso ryb - różne rodzaje

  • Przegrzebki

Przegrzebki to owoce morza. Podobnie jak inne produkty z tej grupy, stanowią bogate źródło minerałów i ważnych składników odżywczych. W 100 g przegrzebków znajdziemy 17 g białka, 1 g tłuszczu i 2 g węglowodanów.

  • Krewetki

Najlepiej komponują się z czerwonym winem. Ich przyrządzenie może być dość skomplikowane, szczególnie dla osoby bez większego doświadczenia. 100 g krewetek to 13 g białka i 0,8 g tłuszczu

  • Tuńczyk biały

Bardzo popularna ryba morska. Ceniona zarówno ze względu na swoje wartości odżywcze jak i przyjemny smak i wiele ciekawych zastosowań w kuchni. W 100 g tuńczyka białego znajduje się 24 g białka i 3 g tłuszczu.

Mięso wołowe

  • Halibut

Dobra ryba w przypadku diety na redukcję. Jej mięso posiada wysokie wartości odżywcze i jednocześnie nie jest kaloryczna. W 100 g mięsa z halibuta znajduje się 21 g białka i 2,3 g tłuszczu.

  • Tuńczyk żółtopłetwy

Odmiana tuńczyka, która posiada nieco lepsze właściwości odżywcze od swojego białego krewniaka. Stanowi przede wszystkim bogatsze źródło białka – w 100 g mięsa znajduje się 29 g białka i zaledwie 0,7 g tłuszczu.

Soczyste mięso

  • Łosoś norweski

Jedna z najbardziej cenionych ryb morskich w Europie. Łowi się ją głównie na Morzu Bałtyckim. Niektóre odmiany żyją w zbiornikach słodkowodnych. Mięso łososia norweskiego posiada mnóstwo cennych składników odżywczych. Jest to bogate źródło kwasów omega – 3 i omega – 6, które są niesamowicie ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Znajduje się w nim również wiele cennych witamin. Trzeba jednak unikać łososia hodowlanego, który nie jest już tak zdrowy. Mięso smakuje praktycznie tak samo jak u łososia dzikiego, ale zawiera ono znacznie więcej toksyn i szkodliwych składników, które gromadzą się w nim w hodowli. 100 g mięsa łososia norweskiego to 18 g białka i 10 g tłuszczu.