26 stycznia 2021 Udostępnij

25 głównych trendów w zakresie urody na wiosnę

PRABAL GURUNG Sally Hansen ekspert manicure Tracy Lee pokryła paznokcie czystą bazą i narysowała trójwymiarowe krople krwi Complete Salon Manicure, Angel Bite shade, Sally Hansen.

MARC JACOBS Artysta makijażu Francois Nars i kolorystka Laurie Foley stworzyli Edie Sedgwick naszych czasów, blondynkę z ciemnymi brwiami i muzę Andy'ego Warhola. Nars powiedział: "Nie znałem Edie, ale nie mam wątpliwości, że byliśmy kumplami w poprzednim życiu, bo mogłem malować ten makijaż nawet z zamkniętymi oczami."

Backstage of the Marc Jacobs show.

DKNY widział życie w różowym świetle. Do wykonania tego makijażu Charlotte Tilbury użyła sztyftu Magenta do ust, aby podkreślić górną i dolną linię oczu, a także użyła Chromacake (wszystkie M.A.C.) w tym samym kolorze, aby skrupulatnie podkreślić rzęsy.

OSCAR DE LA RENTA Stylista fryzur Orlando Pita zdecydował, że śniadanie w Tiffany's Holly Golightly byłoby lepszym przyjacielem artysty Keitha Haringa niż Paula Varjaka. Wówczas nosiłaby swoją wysoką fryzurę z francuskim skrętem i kolorowymi pasmami.

MICHAEL KORS Art Director of Makeup w Shiseido, Dick Paige, wyjaśnił to wyraźnie, "Oczy są jedyną rzeczą, którą musisz zobaczyć". Wybierając tylko dwa odcienie ołówków - niebieski dla blondynek i jasnozielony dla brunetek - rysował strzałki na górnej powiece bliżej brwi.

Borówkowy kolor ust na pokazie mody Jason Wu to coś, co chcesz zrobić natychmiast. Nie jest to łatwe: obciągnij całą powierzchnię ust kredką do ust (kolor wiśniowy), następnie (tylko kontur) odcieniem Vino, następnie Lady at Play odcieniem szminki, pośrodku Lipmix w odcieniu Process Magenta i na koniec wbij na całej powierzchni Pigment, Neo-Orange. Wszystkie są M.A.C., której twarzą stał się niedawno kulturysta.

Wendy Rowe, dyrektor artystyczna firmy BURBERRY ds. podstawowego makijażu naturalnego Burberry, jest mile zaskoczona nowym kolorem ust. "To jest kobieta z fotografii Normana Parkinsona z lat 40.: odważna, seksowna i bez odrobiny retro."

Stylista Adam Reid używa szczoteczki do zębów z naturalnym włosiem zamiast grzebienia: "Kupuję je na Amazon Polska za 5 funtów każda, ale sprawiają, że moje włosy wyglądają jak milion".

CLEMENTS RIBEIRO Pantene Pro-V Stylista Sam McKnight podziwiał Suzy Bishop z filmu "Księżycowa pełnia królestwa" i skręcał niedbałe ślimaki modelek z siateczkami na włosy i ozdobnymi grzebieniami.

Ekspertka manicure PPQ Butter London Katie Hughes maluje paznokcie w kolorze Primrose Hill Picnic i wlewa lakier do paznokci Union Jack Black do miski ciepłej wody, gdzie zanurza palce modelki jeden po drugim, uzyskując efekt "marmurkowatości".

KINDER AGGUGINI Los L'Oreal Paris BB blush w Rosji jest nadal nieznany. W pozostałej części świata są one obiecane, ale nie przed marcem. Val Garland, wizażysta, testuje produkt na wystawie: "Jest to przezroczysty żel, który po nałożeniu na kości policzkowe pod wpływem ciepła z końcówek palców zmienia się w naturalny rumieniec".

Makijażystka BORA AKSU Maria Papadopoulou, zainspirowana wizerunkiem królowej Rumunii, studiowała modę na piękno swoich czasów. Efektem jest doskonała skóra i leniwy wygląd, który odtworzyła za pomocą produktów pielęgnacyjnych z Gazelli Azerbejdżan i Creamy Eyes w odcieniu Bordeaux, Ellis Faas.

ALBERTA FERRETTI Syrenki z głowami trzymanymi wysoko (na mokro) przez stylistę Guido Palau, który zdziałał cuda z pianką, sprayem i olejkiem do włosów lśniących. Aby mokre włosy wydawały się faliste, zebrał je w pęczki i rozplątał tuż przed wypuszczeniem modelki na wybieg.

PRADA Aby uzyskać połyskliwy kolor, wyraźnie zaznacz kontur i nałóż szminkę w jak najbardziej kobiecym geście - nie za pomocą pędzla ani palca. Aby uzyskać jeszcze bardziej uwodzicielską aplikę, nałóż zakreślacz na zagłębienia górnej wargi, które wizażyści nazywają "kokardką Kupidyna".

MOSCHINO "Pokaż nam Lanę Del Rey i Raquel Welch" - mówili Anna Dello Russo (kuratorka wystawy) i Rosella Giardini (projektantka Domu) do stylisty Pantene Pro-V Sama McKnight. Patrząc w lustro, modelka Cara Delevingne wykrzyknęła: "Boże, skąd ja mam tyle pięknych włosów!"

GUCCI Ciemno-brązowy zamiast czarnego, więc nie wydaje się to zbyt proste, ale wciąż to oczy zabijają. Tajna broń to dwa zestawy fałszywych rzęs zamiast jednej. Tutaj makijażyści tylko aprobują nadmiar.

Na pokazie Fendi dyrektor artystyczny Chanel, Peter Phillips, użył do makijażu oczu cienkich pasków kolorowego neoprenu (używanego do produkcji kombinezonów nurkowych).

JIL SANDER Absolutnie naga twarz, gra światła i cienia (jest to praca zakreślacza kremowego) i rzeźbienie. Skóra została udoskonalona przy użyciu Regenerist Pro-X Cleanser, Olay i SK-II plastrów do oczu.

SYGNAŁY RYZYKOWE Przygotowanie wystawy (od 17.00) trwało od 7.00 rano - tyle czasu zajęło dyrektorowi artystycznemu Johnowi Friedzie Luigiemu Murenu pracę z perukami architektonicznymi. To "piekielna, ale przyjemna praca, w której można zauważyć wpływy Gustava Klimta, Egona Schiele, Willy'ego Wonki i Bozo Klowna".

Ekspert GARETH PUGH Manicure M.A.C. Marianne Newman użyła dwóch lakierów do paznokci. Odcień Rogue Marie nałożyła w grubej kropli na skórkę i rozciągnęła go na ćwierć płytki paznokcia. To samo zrobiła z paznokciami w tył i w przód z Shirelle. Pokryte błyszczącą warstwą lakieru Overlacquer.

DIOR Jasny, kremowy cień do powiek odzwierciedlał tkaniny, których Raf Simons użył w swojej pierwszej kolekcji readyy-to-wear dla Diora. Makijażysta Pat McGrath zaproponował przyklejenie dżetów na wierzchu. Pomysł został dobrze przyjęty, pomimo tego, że w pokazie wzięło udział 55 dziewcząt, a klejenie dżetów zajęło dużo czasu.

BALMAIN Po trzech tygodniach pracy w Nowym Jorku, Londynie i Mediolanie, dyrektor artystyczny ds. makijażu Estee Lauder, Tom Pescho, rozpoczął masaż zmęczonej skóry podpisanym olejkiem Olio Lusso, Rodin, kremem Daywear Advanced Multi-Protection i serum Idealist Even Skintone Illuminator, Estee Lauder. Razem natychmiast odświeżą Twoją skórę!

Na pokazie Veronique Leroy wizażystki nałożyły dużo rzęs i poprosiły modelki o ściśnięcie oczu, aby uzyskać efekt "kropli tuszu do rzęs".

DRIES VAN NOTEN Chanel Makijażysta Peter Phillips zawsze kochał pasję Courtney Love do szminki: "Mam efekt matowej i zakurzonej magenty. To haute couture spotyka się z kolorem w stylu ulicznym.


Spodziewane dalsze wzrosty na rynku są powiązane z przewidywanym wzrostem ruchu turystycznego i złagodzeniem restrykcji związanych z pandemią w Chinach.

W 2022 roku rynek dóbr luksusowych zanotował wzrost o 19 procent.

W 2022 roku rynek dóbr luksusowych wzrósł o 19 proc., osiągając wartość 345 mld euro, pomimo niepewnego otoczenia ekonomicznego. Ten wzrost w pierwszych miesiącach roku jest głównie wynikiem stopniowego ograniczania tempa inflacji, poprawy nastrojów konsumenckich w Europie, zniesienia restrykcji covidowych w Chinach oraz wzrostu ruchu turystycznego w regionie Azji Południowo-Wschodniej i Japonii.

W 2023 roku analitycy Bain & Company oraz Fondazione Altagamma przewidują wzrost sprzedaży luksusowych produktów modowych, biżuterii i kosmetyków o 5-12 proc., osiągając poziom 360-380 mld euro. Przewidują również, że do 2030 roku wartość rynku wzrośnie dwukrotnie, osiągając poziom 530-570 mld euro.

Ludzie w Chinach są przygotowani na „luksusową wiosnę” i sprawdzają gazetki promocyjne 

– Przyszłość rynku w 2023 roku w dużej mierze zależy od sytuacji w Chinach – mówi Katarzyna Wal, starszy menadżer w Bain & Company. – Jeśli zostaną zniesione restrykcje związane z COVID-19 i podróże będą możliwe, będzie to miało ogromne znaczenie lokalnie. Po długim okresie braku zakupów, mieszkańcy Chin będą gotowi na "luksusową wiosnę". To z kolei przyczyni się do wzrostu sprzedaży w Europie, gdzie rynek dóbr luksusowych w dużej mierze zależy od turystów z Azji, którzy często kupują produkty renomowanych marek podczas podróży.

Jednak w USA zauważa się większą ostrożność w podejmowaniu decyzji zakupowych. Niektórzy klienci ograniczają wydatki na towary luksusowe z obawy o rozwój sytuacji gospodarczej, a także decydują się na zakupy za granicą ze względu na pogłębiające się różnice cenowe.

Niepewność otoczenia ekonomicznego wpływa również na wybory konsumenckie. W tym roku najlepsze wyniki sprzedaży odnotowano w kategoriach zegarków i biżuterii - klienci kupują mniej, ale produkty o większej wartości. Największymi liderami wzrostu są ikoniczne marki z kategorii superluksusowych („uber-lux”). Torebki najbardziej znanych marek są również nadal postrzegane jako dobra inwestycja kapitału.

– Według najnowszych danych renomowane marki biżuteryjne, takie jak Cartier czy Tiffany, odnotowały około 20% wzrostu sprzedaży w ciągu roku – mówi Katarzyna Wal. – Natomiast w dziedzinie sprzedaży zegarków niekwestionowanym liderem pozostaje Rolex, który przygotowuje się do otwarcia trzech tymczasowych fabryk w szwajcarskim kantonie Fryburg, aby sprostać nieustającemu popytowi na swoje luksusowe produkty.

W Azji następuje najszybszy wzrost sprzedaży butów, podczas gdy na rynku kosmetyków rozwija się najbardziej rynek perfum, który jest wspierany stopniowym wzrostem sprzedaży bezcłowych oraz rosnącym znaczeniem marek niszowych.

Według autorów raportu, przyszłe wyzwania dla producentów i detalistów dóbr luksusowych obejmują wzrastającą presję związaną z dekarbonizacją łańcucha dostaw oraz wpływ przełomowych innowacji technologicznych na rynek. Analitycy z Bain & Company uważają, że generatywna sztuczna inteligencja zmieni wszystkie etapy tworzenia i dystrybucji dóbr luksusowych, tak jak dzieje się to w innych sektorach gospodarki.

Producenci dóbr luksusowych utrzymują dobrą kondycję i osiągają stałe dwucyfrowe wzrosty, pomimo niepewności ekonomicznych i geopolitycznych, dzięki umiejętności dostosowywania się do potrzeb i oczekiwań społecznych - mówi Katarzyna Wal. Dzięki temu nie tylko poszerzają swoją bazę klientów o bardzo aktywnych i perspektywicznych młodszych klientów, ale także rozwijają się, łącząc tradycyjne i sprzedaż online. Przykładem jest LVMH, który niedawno rozpoczął współpracę z Epic Games (twórcą Fortnite). Tempo rozwoju tego rynku w przyszłości będzie również zależało od tego, jak marki sprostają rosnącym wymogom zrównoważonego rozwoju i wdrożeniu nowych rozwiązań technologicznych.